mandag 30. mai 2011

Så mye en skulle gjort....- animasjonskurs på Dahlske

Nok en gang var det "...så mye en skulle ha gjort, men som en desverre ikke fikk tid til" 
Jeg har hatt animasjonskurs på Dahlske v.g.s i Grimstad i dag, og vi opplevde at kreativiteten tok overhånd slik at det bare var så vidt vi kom i mål. Muligens vi bare rett og slett prøver for mye på for liten tid! Oppgaven var som vanlig på denne DKS- turneen; å lage et kortfilmmanus basert på Munchs kunst. 
Elevene gikk inn for oppgaven med plenty ideer. De gjorde seg skikkelig flid med forarbeidet; figurer, bakgrunner og selve historien. Visuelt sett så ble dette et kjempebra prosjekt!
 ...Og skal man lage en bra animasjon, MÅ man bruke tid på forarbeidet! Jeg sier alltid at det vanskeligste med å lage en god film er ikke å animere, men å lage en god plan på forhånd
Elevene på Dahlske klarte dette veldig bra! Desverre så fikk vi for liten tid mot slutten, og da er det lyden som får lide. Lyd er 50% av filmen, og svært viktig for det endelige resultatet. Mye god planlegging kan forsvinne ved dårlig lydarbeid.
Nå sier jeg ikke at elevene gjorde en dårlig jobb, det gjorde de absolutt ikke. Vi fikk bare for dårlig tid, det skjer gjerne når man har det gøy!
I dag har jeg gjort noe jeg aldri har gjort før!
Jeg har laget et ekstra lydlag på filmen som heter Skrik aka Kim. Jeg håper jeg blir tilgitt, men jeg syntes rett og slett at elevene som lagde filmen fortjente å få den publisert i ferdig versjon. Dersom noen av dere synes det var litt dumt, legger jeg ute originalversjonen så snart jeg hører noe!
Her kommer filmene; Enjoy!
Først en liten grovis: "Det er lørdag, vettu!"
Skrik aka Kim:
Bear Grylls:

Ingen kommentarer: