onsdag 23. februar 2011

Animasjon i Kristiansund

Det var et veldig hyggelig kurs i Kristiansund i dag- god stemning hele veien, og bare syv deltagere
Det er rene luksusen, spør du meg! 
De fleste kursdeltagerne kom fra kulturskoler, men det var også noen lærere representert. Det som er ekstra hyggelig er at jeg ser en tendens til at flere ungdomsskolelærere kommer på kurs, det er bra!
 Det blir mye venting på flyplasser når jeg er på turnè, og den tiden har jeg i dag brukt til å lage filmplakater for deltagernes filmer. De ble ikke så avanserte, men kan fungere som et eksempel på at det går an! 
Dette er svært enkelt å gjøre ved å benytte programvaren Picasa. 
Dersom man trenger bilder fra filmen, kan en bare hente de ut fra Stop Motion Pro`s frame- arkiv!
 Begge gruppene lagde fine figurer og kulisser i dag, og animasjonen gikk som en lek! Jeg satte av en hel time til redigering av lyd, men desverre så ble tiden for kort i dag også. Kursdeltagerne fikk i dag erfare at noe som ser tilsynelatende enkelt og greit ut, ofte kan ta mer tid enn hva en først hadde tenkt. Det tar tid når man skal bli enig om lydbruken og samtidig lære seg hvordan en skal løse oppgaven. Til tross for litt tynne lydlag, synes jeg begge gruppene gjorde en super innsats i dag! Begge filmene vil bli lagt ut i løpet av dagen

Ingen kommentarer: