onsdag 23. februar 2011

Animasjonskurs i Alta



Dagens kurs i Alta var fullbooket, noen hadde reist over 50 mil tur/ retur for å komme på kurs. - Jeg blir stadig vekk imponert over at folk kommer på kurs, men når de i tillegg reiser så langt, blir jeg nærmest stolt. Barna som treffer slike lærere er heldige! Jeg får bare håpe det var verdt turen! 
Kurset i dag fikk en merkelig start som "satte meg litt ut"; Etter å ha pakkeut ut 15 kilo utstyr, fikk jeg beskjed om å pakke ned igjen, fordi jeg etter 45 minutter allikevel skulle skifte rom.
Pakke opp, pakke ned og pakke opp igjen, puh! 
Tusen takk til dere kjempesnille kursdeltagere!
 Noen lærte bare litt i dag...
Det var mange av kursdeltagerne som allerede hadde noen produksjoner i "baklomma"- noe jeg tror er en kjempestor fordel før et slikt kurs. Vi lærer jo ikke bare animasjon, men også tilrettelegging og organisering av verksteder. Da er det bare å spørre og grave om det som kanskje har vært utfordringer i egne prosjekter. - Og det er alltid gøy å se og høre om andres prosjekter. Forhåpentligvis så kunne noe av det jeg hadde å si inspirere eller gjøre det enklere å arrangere prosjekter for skole og kulturskole.
Den ene gruppa animerte en vits- et godt eksempel på hvordan en bør økonomisere en fortelling for å lage animert kortfilm.
 Elevenes pulter så ved første øyekast ut som litt "fiffige animasjonsbokser", men der ble vi litt lurt! De slapp inn for lite lys, og det ble kronglete å manøvrere mellom kamera og vegger. Med litt forsiktighet, ble resultatet likevel bra! Det er lenge siden jeg sluttet å dra med med animasjonsbokser på turnè, de er rett og slett for tunge!

 I morgen er det lærere i Kristiansund som skal kurses!

Ingen kommentarer: