mandag 4. oktober 2010

Ny uke, nye kurs!

Forrige uke var barnas uke når det gjaldt å lære animasjon. 
I denne uka skal lærerne slippe til igjen. 
I løpet av fire dager skal jeg besøke fire byer; Stavanger, Haugesund, Bergen og Namsos! Her skal jeg forsøke å "smitte" en rekke lærere med mine tanker omkring animasjon som læringsmetodikk i skolen. Det blir en teoretisk bolk, men vi skal selvfølgelig også animere små filmsnutter. 
Det kommer alltid morsomme resultater fra lærerkursene!
Disse jentene lagde animasjonsfilm i barnehagen!
Jeg har holdt slike kurs i ca 10 år nå, og de er under stadig utvikling. Jeg husker at jeg i de første åra måtte ha mye mer fokus på det tekniske enn hva kursdeltagerne etterspør nå. Litt teknisk gjennomgang blir det alltid, men det er nærmest slutt på at lærerne jeg møter ser på tilkoblingskablene med angstfylte øyne. Jeg synes rett og slett at terskelen for å sette i gang med kreative prosjekter i skolen har blitt mye lavere, og jeg blir like glad hver gang tidligere kursdeltagere melder meg om vellykkede prosjekter.   
Heldige barn, tenker jeg!

Ingen kommentarer: