søndag 12. september 2010

Ny fantastisk duppeditt- Video Grabber!

Jeg er alltid på søken etter nye ting som gjør det enklere å lage animasjonsfilm. Da butikkene sluttet å selge DV- kamera, gikk jeg over til HD- kamera
Dette førte til at nye tekniske "duppeditter" måtte kjøpes for å se Live View i animasjonsprogramvaren. 
Jeg har lenge benyttet en Pinnacle Movie Box til dette, og er fornøyd med både kvalitet og at den er enkel å bruke! 
 Det som er synd er at den er forholdsvis dyr, noe som gjør det dyrere enn strengt tatt nødvendig å gå til innkjøp av animasjonsutsyr for nybegynnere.

 For kort tid siden lanserte Stop Motion Pro sin Video Grabber som gjør samme nytte som Pinnacle sin Movie Box. 
 Forskjellen er derimot prisen og størrelsen.
For Movie Box koster det over tusen kroner, mens Video Grabber koster bare ca tre hundre kroner pluss litt for frakt
Mens movie box består av en boks, USB- ledning og kompositt, har den nette Video Grabber bare en USB og overgang til kompositt. Liten og lekker! 
 Både pris og størrelse betyr at jeg dermed går over til å anbefale denne når jeg får spørsmål om utstyr!

Ingen kommentarer: