lørdag 11. september 2010

Animasjonskurs på hjemmebane!

 
For første gang har jeg arrangert animasjonskurs for lærere på min egen arbeidsplass, Løren skole. Anledningen var tre lærere fra Vadsø som gjerne ville komme til Oslo for å gå på kurs i stedet for at jeg kom til Vadsø. 
I samme slengen fikk jeg dermed anledning til å kurse noen av mine kolleger på Løren skole, samt et par andre lærere.
 
Det ble en lang dag for både meg og kursdeltagerne- dette er nok det lengste kurset jeg har holdt! 
Vi startet allerede kl. 09.00. Da hadde jeg 8 " lærerfluer"  langs veggen mens jeg underviste 15 6. klassinger i animasjonens grunnprinsipper. I løpet av to timer lagde barna en øvelsesfilm som forberedelse til prosjektoppstart med animasjon om noen få uker. Da skal de lage film om vikinger!

Etter lunsj ble det en teoretisk gjennomgang av bruk av animasjon som undervisningemetodikk. 
Etterpå lagde vi film og redigerte resultatet. 
 
Det var en gjeng litt slitne lærere som stolt kunne vise frem sine produksjoner rundt klokka 18.00. Da hadde vi holdt på i 9 timer!
Alle gjorde en kjempejobb, og animasjonene ble flotte eksempler på hva man kan klare i løpet av en dags kurs. 
Filmene publiseres over helga- det er noe å glede seg til!

1 kommentar:

Jorunn S. sa...

Ser til min store glede at gutta koser seg på kurs :)