onsdag 15. september 2010

Animerte kursfilmer

 
I denne filmen testet lærerne ut en type plastillina jeg ikke har benyttet på mine kurs tidligere. Jeg er opptatt av at plastilinaen skal være såpass hard at den tåler varme barnehender over tid. Hitill har plastilinaen fra Alf Bjerke gjort nytten. Fordelen med den er at den fås i primærfarger, og at barna i tillegg til å forme figurene lærer å blande farger. Plastillinaen i ARACNOFOBIA er  fra Jovi - Lett å forme og i flotte farger!

 Filmen FAR OG SØNN er laget av Barchelorstudenter i film og medier. Dette er det jeg vil kalle en typisk guttefilm! Valgene disse studentene har tatt er ikke helt ulik de elever i ungdomsskolen ville valgt. Ta en titt, jeg lover en morsom liten sak!

 
Denne filmen er et klassisk eksempel på god dramaturgi; Her har en et tydelig anslag, midparti, en klar spenningskurve med klimax og en avslutning. I løpet av et 4- timers kurs klarte disse studentene å lage denne flotte filmen- det vitner om god filmkunnskap!

Ideer trenger ikke være så kompliserte for å bli til gode fortellinger. Noen ganger er det nok å bare nyte vakre bilder og vakker musikk!

Ingen kommentarer: