søndag 12. oktober 2014

Lærerkurs på Filmens hus

Film og kino har i samarbeid med Norsk Filminstitutt nok en gang arrangert lærerkurs i animasjon som læringsmetodikk i skole og barnehage. Disse kursene er veldig popullære, så denne gangen ble det opprettet et ekstrakurs. Torsdag og fredag denne uken hadde jeg derfor gleden av å undervise til sammen 24 lærere og barnehagelærere. Kulturskolen var også representert. Og for de av dere som desverre ikke fikk plass denne gangen, så har jeg fortsatt noen dager ledig for bestillingskurs.

Jeg synes det er viktig at deltagerne får gjort alt det praktiske rundt animasjon på kursene mine. I løpet av 6 timer skal deltagerne innom både teori og praktisk arbeid med både figurer og bakgrunner, animasjon og redigering. Det sier seg selv at det blir rimelig hektisk. "Senk ambisjonene denne første gangen", er noe jeg alltid må minne om. 
Jeg synes det kom mange riktig så gode filmer i løpet av disse to kursdagene. Selv om de ikke blir så lange, så er det likevel nok til at deltagerne kan det grunnleggende for å sette i gang med egne elever i etterkant.

Ta en titt på filmene fra kursene på torsdag og fredag
(Filmene er komprimert og egner seg ikke for visning på stor skjerm)







Ingen kommentarer: