tirsdag 29. oktober 2013

Kjøttetende blomster og Coca Cola



Jeg har tilbringt ro dager på Bygland skole i Setesdalen- to kjempeflotte dager! I forkant av mine besøk, spør jeg alltid trinnets lærere om hvilke oppgaver de vil arbeide med. Dette er en produksjon som heter "Fra fag til film", og målet er at elevene skal lage film fra et faglig tema! Lærerne får velge mellom flere tema fra kunnskapsløftet, men kan også foreslå tema selv. Og på Bygland ville de lage film om planter! 
 PLANTER! Hæ, tenkte jeg, jeg har jo ikke greie på planter! 
Men det har elevene på Bygland!
Etter litt animasjonsteori var de kjapt i gang med sine manus, og gjett om det kom mye bra ut av det! Her møter dere kjøttetende planter, forskere som gjør Coka- blader om til Coca Cola og søte jenter som steller i hagen. Makan til flinke lever! Ta en titt på filmene da vel. 
(Filmene er komprimert og egner seg ikke for visning på stor skjerm)




Ingen kommentarer: