søndag 27. oktober 2013

Godt gjensyn med Evje Barneskule


Nok en gang har jeg vært i Setesdalen og besøkt Evje barneskole. Jeg tror det er fjerde år på rad jeg får lov til å lage faganimasjoner med 6. trinn på denne skolen, og jeg blir like godt tatt imot hver gang. Tradisjon tro, lagde vi animerte vikingfilmer. Elevene hadde valgt tema på forhånd; de skapte liv til både sjøormer, vikinger på tokt og gudene. Det ble to morsomme dager, og elevene var veldig enig i at dette var kjempemoro! - Og litt slitsomt. Men "det var morsomt- slitsomt", som en av elevene sa. Og elevene har helt rett; det krever masse tolmodighet å produsere en liten animasjonsfilm. Historien må lages, figurer og bakgrunner må lages og filmen skal både animeres og redigeres før den er ferdig. Jeg blir like imponert for hver eneste klasse jeg besøker, for barna blir noen skikkelige arbeidshester når de kommer i gang! 
(Filmene er komprimert og egner seg ikke for visning på stor skjerm)
 

Ingen kommentarer: