fredag 22. mars 2013

Mye moro, litt Skrik og et kjempeskrik på Sam Eide Vgs



Jeg besøkte to klasser på Sam Eyde vgs skole rett før påske, og det ble mye moro, litt Skrik og et kjempeskrik i bokstavelig forstand!  Jeg opplevde alle kursholderes mareritt; Harddiskkrasj bare minutter før elevene film ble ferdig! ...Og jeg som hadde lovet at vi skulle bli ferdig innen fristen! Huff og huff, ikke greit! (Nok et argument for å gå over til iPad- animasjon for fullt!)
Heldigvis er elevene på Sam Eyde av solid kaliber! De som fikk ødelagt dagens arbeid kom tilbake dagen etter, fikk nytt utstyr tilgjengelig og lagde like så godt filmen sin på nytt igjen! En imponerende innsats og ingen sure miner. Det var nok litt værre for meg, som nå har mistet mye verdifullt materiale! Men alt kan vel lages igjen- det er i alle fall sikkert at harddisken ikke kan gjenopprettes.
En av filmene ble i groveste laget; nesten som forventet av en gjeng 18- åringer. Her er det rom for mange tolkninger.... (Og sensur kan andre ta seg av...jeg mener folk må formidle nesten det de vil av sine egne personlige grunner)

Ingen kommentarer: