torsdag 9. juni 2011

Snart braker det løs igjen...

Sommerferien nærmer seg, men jeg tar ikke ferie selv om elevene jeg har tid daglig kan gå mot late dager! Snart braker det løs igjen med animasjonsverksteder både her og der! Jeg gleder meg.
Allerede neste uke reiser jeg til Grimstad for det årlige verkstedet under Kortfilmfestivalen. Det er mitt 11. år med verksted i Grimstad. Jeg gleder meg alltid til dette oppdraget! Noe av grunnen til det er at det er kortfilmfestival, og det betyr at så snart jeg ikke animerer med barna, så sitter jeg i kinosalen og ser alt jeg klarer av norsk og utenlandsk kortfilm i hele 4 dager. 
Det er intensivt, men veldig gøy!
Les mer om Kortfilmfestivalen i Grimstad her.
Bildet er fra filmen vi lagde i fjor; Vi animerte en video til Lars Vaulars "Rett opp og ned" (Med tillatelse fra Vaular himself, jippy!!)

Etter Grimstad setter jeg kursen mot Bykle kommune. De kommer faktisk og henter meg i Grimstad! Der skal jeg ha verksted for 8 ungdommer i to dager. Målet er å lage en prosduksjon de kan stille med i Ungdommens kulturmønstring
Så er det tre dager på jobb i Oslo, før turen går til Sommerskolen i Oppegård. 12 barn skal animere i hele fem dager før de har premierevisning siste dag! Dette blir gøy! Bildet er fra kurset i fjor!
Så ta jeg litt ferie..... før det blir Sommerdagan på Meløy og en ny uke med Sommerskole i Oppegård

Ingen kommentarer: