torsdag 16. juni 2011

Kortfilmfestivalen, dag 1: En god start på en uferdig historie...

Da er jeg i gang med årets animasjonsverksted under den 34. Kortfilmfestivalen i Grimstad. 
Det er mitt 11. år med verksted her, og det er fortsatt like gøy!
I år underviser jeg 8 ungdommer i alderen 13- 15, og sammen skal de lage en animasjonsfilm som skal ha premiere om tre dager. Og i dag kom vi godt i gang på vår uferdige historie...
 Jeg kan allerede røpe at historien handler om både en Ulv, en Bimbo og en Bestemor. Litt klesdesign er de også innom! Karakterene har noen konflikter på gang...noen utfordringer som må løses, men jeg kan ikke røpe så mye av handlingen ennå. Publikum skal jo tross alt fristes til å besøke oss på premieredagen! Og det gjenstår fortsatt å finne ut hvordan historien skal ende; så langt har vi ikke kommet ennå!
 Det er i alle fall en fancy Bestemor vi treffer i denne animasjonen!
Følg med videre for daglige oppdateringer...

Ingen kommentarer: