lørdag 4. desember 2010

Animasjon i Russland!

Nå pakkes sekken for et oppdrag jeg har gledet meg skikkelig til: Jeg reiser til Russland i morgen tidlig. 
Jeg er så heldig at jeg skal få være i Murmansk og byen Severomorsk helt frem til onsdag. 
Kulturskolen i Sør- Varanger har invitert meg med på sitt utvekslingsprosjekt, og sammen med representanter derfra skal jeg være russernes gjest. I løpet av disse tre dagene blir det selvfølgelig et animasjonsverksted med russiske barn
De har satt opp et stramt program for oss; I løpet av noe hektiske dager skal vi se både U-båt museet, besøke rådhuset, overvære praktisk arbeid på kunstskolen mm. Dette blir interressant! 
Om netttilgangen er tilfredsstillende, skal jeg forsøke å ta masse bilder og skrive noen ord hver dag.
Norsk filminstitutt har sponset gave til barna på kunstskolen: En samling av fem norsk kortfilmer, hvor fire av de er animert. Tusen takk!
Selv tar jeg med animasjonsboka mi- og håper de kan finne inspirasjon i bildene!
 Jeg må jobbe litt ekstra underveis på reisen. Jeg skriver for tiden på en anmeldelse av Anita Killis film SINNA MANN. En sterk film jeg absolutt kan anbefale alle lærere å vise for elevene sine. MEN- filmen kan ikke vises uten at en tar seg tid til samtale og refleksjon rundt temaet som er vold i hjemmet. Dette er sterk kost! Filmanmeldelsen kan leses i sin helhet i TILT når nytt nummer kommer om ikke så lenge.

Ingen kommentarer: