lørdag 27. februar 2010

Sammen på Samsen

15 lærere og kulturskolelærere møtte til animasjonskurs på Samsen kulturhus i Kristiansand. Det ble dermed til at vi lagde animasjonsfilm på tre stasjoner med fem deltagerer per stasjon. Samsen kulturhus har sitt eget filmverksted, og her var vi så heldig at vi fikk være! Et utrolig flott verksted som jeg skal skrive et blogginnlegg om i løpet av uka!

Jeg benytter PC til animasjon fordi det stort sett er det som er tilgjengelig i skolene. Nå hadde det seg slik at en av skolene nettopp hadde gått til innkjøp av Mac`er, og det da ga en av kursdeltagerne, som jobber på Samsen, 5 deltagere kurs i bruk av Mac til animasjon. Tusen takk!
Vi benytter Stop Motion programvare på begge maskinene.

Mac`- filmen har jeg desverre ikke mulighet til å legge på bloggen- foreløbig har jeg ikke mottatt den.

Begge gruppene glemte å stille inn prosjektsettingene før animasjonsstart, så de avspilles med 12 bilder per sekund i stedet for 24 bilder per sekund. Jeg får ta litt selvkritikk på at jeg ikke sjekket bedre.

Takk for en flott dag!

Ingen kommentarer: