
Deltagerne jobbet på tre filmstasjoner, med tre vidt forskjellige filmer som resultat! Når filmgruppene overstiger 4-5 personer, slik som i dag, sier det seg selv at ikke alle kan animere samtidig. Heldigvis har voksne tolmodighet nok til å se at observasjon også kan funke som læring. Når jeg animerer med barn, sørger jeg alltid for at de aldri blir arbeidsledig. Det er mange oppgaver innfeldt i en animasjonsprosess, så stort sett er alle barna sysselsatt på ulike måter i prosjektet til enhver tid. Jeg har skrevet en del om hvordan jeg organiserer barn i animasjonsprosjekter i boka "Animasjonsbok- en veiledning i å animere med barn"
Har du noen ganger lurt på hvordan bananfluer blir til? Det er ikke slik du tror, nemlig! Slik ser en bananflue ut i følge dagens kulturskolelærere, og filmen avdekker en rekke nye "sannheter"
Flere grupper har benyttet dukker i løpet av de siste kursene! Ferdiglagde dukker har en del utfordringer ved seg- en får ikke alltid til å bevegd de akkurat som en ønsker. I så måte er plastilina et takknemlig materiale. Denne gruppen har, i følge deres egne uttalelser, testet ut alle de fallgrubene elevene kan gå i første gang de animerer.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar