tirsdag 10. mars 2009

Utstyrskrise! Les og lær av mine tabber...

I dag fikk jeg endelig den etterlengtede pakka med mitt capture- card/ omformer som skulle gjøre mulig å benytte mitt nye kamera på stopmotion.

Men neida! SKUFFA! Det funket ikke!

Nå har jeg koblet og koblet en hel kveld, prøvd alle mulige varianter, bare for å finne ut at det ikke går når det er et HD- kamera. LURT! Det er det jeg føler meg nå!

Kameraet mitt er rett og slett for bra (-Hvis det kan være noen trøst)
På hjemmesidene til stopmotion står det at man trenger omformeren når man benytter kamera med harddisk og/eller minnekort. Og det har kameraet mitt! Problemet er at det er tydeligvis helt ande regler når kameraet i tillegg er HD (High definition) Kunne de ikke bare sagt det da! Og det verste er at jeg bare har meg selv å skylde på, jeg har en tendens til å dra kortet før jeg har gjort alle nødvendige undersøkelser først. Jeg må bli bedre på research!

Så her er alternativene nå:
Jeg må kjøpe en HDMI- kabel og en litt dyrere utgave av stopmotion. Da vil det virke!
Eller rett og slett kjøpe et nytt (og dårligere) kamera som kan kobles med omformeren, eller direkte til PC via firewire. - Men det har jeg jo fra før av!

Jeg går nok for det første alternativet, selv om det koster litt ekstra. Trøsten er at det blir skikkelig bra kvalitet på bildene!

Og hva kan jeg da bruke omformeren til? - Det skal jeg straks finne ut av....

Ingen kommentarer: