tirsdag 29. april 2014

Barnas Verdensdager i Trondheim

Jeg har tatt med animasjonsverkstedet mitt til Trondheim og Barnas Verdensdager. Dette er en årlig festival hvor mange kulturer møtes, og det avholdes mange konserter og workshoper i løpet av dagen. I år var temaet India, og da måtte jeg selvfølgelig stille med mange ulike elefantoppgaver


Workshopene denne dagen skal være korte, og jeg fikk mulighet til å la barna animere i 30 minutter på hver stasjon. Det sier seg selv at barna ikke rekker å lage mye selv, og at alle historiene blir til underveis. Jeg har heldigvis tre Animasjonsbokser for iPad plassert i Trondheim, så avviklingen gikk helt smertefritt med gode lysforhold. Det er godt å slippe og stille på kamerastativet for hver nye gruppe. 


Jeg lagde tre ulike stasjoner for barna; en cut- out med elefanter som skulle til over en bro, en direkteanimasjon hvor barna tegnet elefanter direkte under "kamera" og en stasjon hvor en leireklump skulle formes til en elefant samtidig som den ble animert. Ta gjerne en titt på noen av filmene som ble laget denne flotte dagen:
(Filmene er komprimert og egner seg ikke for visning på stor skjerm)


Ingen kommentarer: