torsdag 13. juni 2013

iPad-animasjon i Villa Matilda barnehage

 I dag besøkte jeg Villa Matilda barnehage i Grimstad! Det er kortfilmfestival i byen, og hva er vel mer naturlig at barna lager kortfilm! Vi har til og med avsatt en egen kinosal til premieren på lørdag, og vi er en del av kortfilmprogrammet! For meg er dette mitt 13. år på festivalen med animasjonsverkstedet mitt, og det er fortsatt like gøy!
 Barna i alderen 4-5 år har tidligere laget film om klovner, og jeg bestemte at vi kunne ta utgangspunkt i klovner for vår fortelling! Barna var ikke vanskelig å be, og de tryllet frem de mest fantastiske tegninger av ulike figurer. Å gi barna en iPad til å formidle sin historie er som å gi et barn en bøtte og en spade- de vet nøyaktig hvordan den skal håndteres, og de gjør det med glans; helt uten redsel for å gjøre noe feil!
Barna i Villa Matilda er godt vant med å tegne- og de er superflinke! Jeg er spent på hvordan de opplever å få vist filmene sine for fullsatt sal på stort lerret på lørdag! Jeg kan desverre ikke legge ut filmene nå- da ødelegger jeg spenningen!

Ingen kommentarer: