fredag 7. juni 2013

Flotte animasjoner fra Harstad!

I to dager har jeg besøkt Hagebyen skole i Harstad. I regi av Kultur i Troms fikk jeg besøke en 8. klasse og en 9. klasse - en fantastisk ungdomsgjeng med mye DRIV! Endagskurs blir hektiske, i alle fall når jeg vil lære de om manusskriving, teknikker og lure triks for kortfilm i tillegg til selve animasjonsbiten. - Og hektisk betyr kjappe tidsrammer å jobbe innenfor. Noe disse ungdommene tok med strak arm- her ble friminuttene brukt, og ikke et minutt gikk til spille under produksjonen. I dag var det nok noen som kjente litt på det at "...hadde vi bare hatt litt mer tid, så kunne vi..." Jeg synes det er leit når tiden står i veien for ambisjonene, det er leit å måtte slakte gode ideer fordi min erfaring tilsier at "Dette får vi ikke tid til" Men målet mitt ved slike kurs er at elevene skal kunne benytte filmmediet ved en annen anledning, og det tror jeg så absolutt at en del av disse ungdommene kommer til å gjøre! - Og det hjelper med litt ivrige lærere også; møtte en hyggelig kar i dag som dro hjem og henta iPaden sin for å lære mer selv. Slike initiativ setter jeg veldig stor pris på! 
Takk for en flott dag
Sjekk ut filmene: 


Ingen kommentarer: