torsdag 25. april 2013

Hverdagsanimasjon på skolen min

Alle som har vært på mine animasjonskurs hører om elevene mine og alle animasjonsprosjektene vi holder på med! Jeg har derimot holdt det litt vekk fra bloggen, det tilhører hverdagen.... Og i hverdagen har jeg en annen " hatt " på enn når jeg reiser Norge rundt med mine verksteder! Men nå gjør jeg et unntak! Vi jobber med vulkaner og jordas indre for tiden, og da måtte vi animere et vulkanutbrudd mens vi samtidig snakka om lava, jordskorpa, temperaturer, plater og jordskjelv! Kjempemoro, synes elevene! Og makan til arbeidsvilje skal en lete lenge etter...


Jeg bruker ofte animasjon som læringsmetodikk sammen mine sped.ped- elever, og de ELSKER det! Ved å kombinere samtaler om fag og kreativt arbeid, tror jeg elevene mine sitter igjen med mye mer kunnskap enn når de kanskje strever seg gjennom tekster med mange nye ord og begreper som trenger forklaring. I det vi animerte vulkaner kom det mange relevante spørsmål opp, og da lærte vi masse underveis i prosessen.

Her spruter vulkanen ut lava! -Virkelig vakkert på film!

Ingen kommentarer: