søndag 8. januar 2012

Nytt år- Mye spennende på gang!


Dette året bringer med seg mange spennende utfordringer for meg! Kalenderen er i ferd med å fylles opp med både kjente og ukjente oppdragsgivere, og dermed nye muligheter som byr på nye utfordringer. Jeg gleder meg!


Året startet med et aldri så lite rush av bestillingeranimasjonsmateriell. Jeg har sendt ut både "Animasjonshefter" og "Kort om Kort" (manushefter) rundt omkring til skoler i Norge i disse dager. Det er tydelig at mange skoler sitter på ferske budsjetter,og det lover bra for elevenes tilgang på undervisningsmateriell om animasjon i skolen.


I denne uka kom mitt nye hefte fra trykkeriet: " Animert virkelighet"
Her har jeg dypdykket i Kunnskapsløftet fra 4.- 10. trinn og laget animasjonsoppgaver som er faglig orientert. Alle oppgavene har en introduksjon til læreren, så følger intill 5 oppgaver (kopioriginaler) med ulike oppgaver innenfor samme fagtema. Det betyr at en hel klasse kan animere innenfor samme fagområde, men at hver gruppe likevel fordyper seg i ulike deler av fagområdet. I tillegg har jeg laget oppgaven slik at det er mulig for læreren å drive underveisvurdering av prosjektet. (Vurdering for Læring, VFL
Heftet kan bestilles ved å sende meg en mail!
Enmannskurs
Allerede to uker ut i året er det klart for første animasjonskurs! Jeg skal kurse en tidligere kursdeltager i å lage animasjon på Mac og iStopMotion. På lærerkursene underviser jeg stort sett på PC, siden det er det skolene har, men innimellom dukker en Mac- Bruker opp, og da finnes det løsninger for de også! 
Jeg liker slike enmannskurs, da får en virkelig fordypet seg og jeg føler jeg får gitt deltageren all den hjelp som trengs! Det blir stadig flere som ønsker en slik ordning fremfor å animere med 11 andre!

Ungdomsskolemeldingen!
Med den nye ungdomsskolemeldingen skal ungdomsskolelærere på Engebråten kurses i starten av februar! Dette er et stort "Show-off kurs" hvor mange aktører skal kurse lærere innenfor flere fagfelt foran politikere og presse.
En spennende utfordring!

Men før det, er det turnè med Den kulturelle skolesekken i Aust Agder! 
Gleder meg til ei uke på veien og mange entusiastiske barn og lærere!

Ingen kommentarer: