tirsdag 17. januar 2012

Animasjonsuke på Sørlandet!

På mandag startet min animasjonsuke på Sørlandet! Jeg er her som utøver i Aust Agders Kulturelle Skolesekk. I løpet av uka skal jeg besøke tre skoler, og ca 50 barn og ungdom skal få sitt første møte med animasjonens fantastiske verden!
Først ute var Risør vgs på mandag!
Medieklassen fikk løse kunstoppgaven, og de gikk inn for oppgaven med stor iver! Ungdommene fikk et manuskurs i forkant, før jeg demonstrerte animasjon og de mulighetene som ligger i programvaren. Jeg må si det kjennes ganske godt å snakke for et publikum som i utgansgpunktet har valgt å utdanne seg innenfor mediefag!
Her er en av filmene som ble produsert i går: 
(Filmen er svært komprimert og egner seg derfor ikke for visning på stor skjerm)

 I dag var turen kommet til Eide skole. Her skal jeg være sammen 5. klasse i to dager. Denne gruppa fikk velge i oppgaver fra mitt nye oppgavehefte for grunnskolen, og gjett hva de valgte? 
Kunstoppgave her også!
I oppgaveheftet kan elevene lærer velge mellom oppgaver tilpasset Kunnskapsløftet fra 4- 10. trinn

Elevene på Eide kom godt i gang med arbeidet i dag! Foreløbig ser det bra ut med premieretidspunktet vi har satt til kl. 13.30 i morgen! 
Følg med for flere oppdateringer i morgen!

Ingen kommentarer: