lørdag 3. juli 2010

Sommerskolen i Oppegård, dag 4 og 5


Så er sommerskolen i Oppegård over i denne omgang, vi starter friskt på ei ny uke igjen før skolestart!
Noe av det som har vært litt spennende med denne kursgjengen var den store aldersforskjellen på deltagerne. Men et spenn fra 7 til 12 år, så jeg for meg store utfordringer i det at barna skulle samarbeide om en felles film.
Vel... disse takene kunne jeg legge fra meg allerede etter første dag:
Samarbeidet gikk strålende, og vi hadde en konfliktfri uke til tross for at gutta var i flertall (9 gutter og 4 jenter) og til tross for aldersforskjellen.
Jeg opplever ofte at filmer med gutter i flertall får et noe mer voldsomt uttrykk enn når jentene dominerer. Og dette kan være en kilde til konflikt. Men med denne gjengen var denne utfordingen også visket vekk!
Jeg synes det har være en svært harmonisk uke med glade barn som har vært flinke til å samarbeide mot et felles mål.


Disse jentene var spesielt spente foran premieren på filmene! De fikk i oppgave å presentere det vi hadde arbeidet meg gjennom uka. Og de var kjempeflinke der de fortalte om cut- out, pixillasjon og direkteanimasjon foran en fullsatt sal!
Vi rakk å lage mange små filmer i løpet av uka. Jeg legger ikke ut alle her, men to smakebiter skal dere få:



Ingen kommentarer: