onsdag 30. juni 2010

Sommerskolen i Oppegård, dag 3

I dag ble begge gruppene ferdig med hovedfilmene sine.
Jippy- da slipper vi i alle fall å være redd for å ikke rekke PREMIEREN på fredag.
Det er utrolig spennende å følge med på hvor gode barna er til å delegere oppgaver på en slik måte at alle til enhver tid "er i jobb"
I dag fikk de gjort veldig mye siden jeg tok inn to ekstra datamaskiner. Slik kunne seks elever animere rundt to animasjonsbokser, og seks elever redigere lyd og bilder rundt to datamaskiner.
Med tre elever på hver stasjon, er dette bare luksus!

Jeg er forresten veldig fornøyd med de nye animasjonsboksene NFI har begynt å selge. Jeg fikk lov til å uttale meg før de gikk i produksjon, og det førte til at boksene fikk hull for kamera langs den ene kortsiden. Med dette hullet er en ikke lengre avhengi av et bordstativ for å animere 3D inne i boksen(Se bildet)
Jeg fikk også gjennom at boksene skulle ha et hjørne med en hel vegg. Dette egner seg godt når en skal animere i, og bygge opp, 3D- miljøer. Jeg er kjempefornøyd!
Jeg må også nevne at jeg er superfornøyd med at boksene nå har blitt smalere og er bygd i mdf fremfor finèr.

Boksen har selvfølgelig fortsatt hull i taket for flat animasjon!

Ingen kommentarer: