lørdag 9. januar 2010

Animasjonsbok- for deg som vil animere med barn!

Sånn ser den ut! Her er altså AnimasjonsBOK- en veiledning i å animere med barn. Jeg har skrevet såpass mye om dette prosjektet, så jeg synes det er på sin plass å vise frem det ferdige resultatet. Boka er på 90 sider og er rikelig illustrert. Målet er at alle skal kunne igangsette animasjonsprosjekter med barn, uansett hvilke forkunnskaper de har. Jeg har sett det som viktig å skrive en del om hvordan en kan organisere store elevgrupper i ulike prosjekter. Boka er hovedsakelig skrevet for lærere, kulturskolelærere, lærerstudenter og alle andre som arbeider med barn! Kunnskapsløftet skriver mye om å arbeide med digitale verktøy innenfor alle fag i skolen; Ved å animere kan en faktisk benytte digitale verktøy innenfor alle skolefag på en enkel og kreativ måte!

2 kommentarer:

Grethe sa...

Hei! Jeg satt meg opp som følger med det samme, her var det mye interessant... kommer nok OFTE igjen..... Jobber på barneskole og jeg har laget en animasjonsfilm - om de tre bukkene bruse - ungene lagde kulisser, sang historien og fortalte til slutt hvordan vi hadde jobbet - kjempe GØY.
Så stilig med en slik blogg og så mange gode innlegg som du har lagt ut. Det blir moro å følge det videre..... ha det riktig så godt :0)

Bente (Animasjon i skolen) sa...

Hei
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding- det er ikke så mange som kommenterer, så da blir det ekstra hyggelig å lese at det jeg skriver er interressant også for andre enn meg selv. Hadde vært moro å se filmen dere har laget. Jeg har også laget mange versjoner av Bukkene Bruse med barn!Flkg gjerne med utover i uka her- skal prøve å legge ut innlegg etter hver kursdag denne uka.
Bente