tirsdag 8. desember 2009

Visuelle kunstfag med animasjon i Oppegård


Hver onsdag de siste 9 ukene har jeg undervist i animasjon ved Kulturskolen i Oppegård. Det er første gang kulturskolen kjører et animasjonskurs utover sommerskolen, og det er en del av tilbudet innenfor visuelle kunstfag.
Animasjonsgjengen har arbeidet iherdig med EVENTYR som tema de siste ukene. I morgen er det deadline, og neste onsdag skal to filmer være klar for premiere. Det blir spennende å se om de rekker å bli ferdig; begge gruppene mangler foreløpig lyd, og erfaringsvis så tar dette litt tid. Jeg mener at barna skal gjøre ALT på filmene sine selv, med bare den grunnleggende innlæringen fra voksne. Jeg synes det er viktig at produktet blir 100% barnas. - Selv om det kanskje tar litt lengre tid, så tror jeg de setter pris på å lære håndtverket fra A- Å med alt det innebærer.

Til neste uke legger jeg ut filmene, det er bare å følge med!

Ingen kommentarer: