tirsdag 6. oktober 2009

Kreative barn på Holt!

Jeg er imponert over kreativiteten som råder blant barna på Holt! Fra å være en litt stille gjeng på starten av dagen, viste disse elevene seg plutselig som en skikkelig kreativ og aktiv gjeng!

Plutselig hadde barna tatt tak i både Brudeferden i Hardanger, Skrik, Syk Pike og Kampen for tilværelsen. Alle disse velkjente kunstbildene blir til animasjonsfilmer i løpet av uka.

I fotomontasjen ovenfor ser dere hvordan ei gruppe har laget sin egen versjon av Brudeferden i Hardanger. Her finnes både sjømonster og kuer med vinger, og de opptrer alle i Tideman og Gudes velkjente landskap.


Ellers kan jeg friste med filmer om Skrik som møter tannlegen, en litt morsom syk pike, nyrike barn som ikke akkurat "kjemper for tilværelsen" og et realt drama i Hardangers flotte fjorder.

Filmene blir ikke ferdig før fredag, og siden jeg reiser til en ny skole for å animere i morgen, kan jeg desverre ikke legge de ut på bloggen før jeg får de tilsendt.

Før jeg avslutter må jeg skryte av lærerne på Holt Skole. De ble såpass ivrig på animasjon, at de allerede i dag har kjøpt nytt kamera. De har også målt og tegnet animasjonsboksen slik at de kan bygge den selv. Om ikke lenge er de i gang med egne prosjekter! Er det ikke flott? Nedenfor ser dere John som øver seg litt på teknikken.


Ingen kommentarer: