onsdag 25. mars 2009

Hjelp! Vi skal redigere...

I dag tok jeg meg en tur innom jobben! Jeg har riktig nok mammaperm, men klarer ikke holde meg unna! I alle fall ikke når de lager animasjonsfilm. Jeg synes forresten det er SUPERT at de viderefører tradisjonen med å lage animasjonsfilm selv om jeg er hjemme dette året.

I dag var jeg så heldig at 5. trinn trengte hjelp til å importere film for redigering. Dette gjorde vi i Windows moviemaker, og sammen med elevene tok jeg en rask gjennomgang av hvordan man klipper, legger på effektlyder og replikker, lagrer i riktig format mm. Barn er utrolig kjappe til å tilegne seg informasjonen- de er faktisk tekniske vidundere enkelte av de. En liten demonstrasjon- så KAN de det.
Animasjon med barn er en takknemlig jobb! Gleder meg til å komme tilbake og sette i gang med nye prosjekter!

Ingen kommentarer: