fredag 22. november 2013

Moro med animasjon for førskolelærerne i Giske!

I dag har jeg besøkt førskolelærere i Giske kommune ved Ålesund. I likhet med Sykkylven, som jeg besøkte i går, har de også satset på iPad i barnehagen. Og i dag var dagen kommet for å lære mer om hvordan animasjon kan benyttes som læringsmetodikk i barnehagen
Jeg la vekt på begrepsinnlæring i dag også- ikke som en erstatter for allerede eksisterende metoder, men som et supplement og en ny og kreativ måte å lære på. Jeg nærmest garanterer at dette blir popullært i barnehagen! Det så ut som om førskolelærne koste seg, og de fikk til sammen produsert fire flotte filmer i løpet av dagen. 
Jeg synes i tillegg at det er viktig at barna tidlig lærer at nettbrett kan benyttes til så uendelig mye mer en til å bare konsumere spill og film. Dette er en del av den digitale danningen, og at den starter allerede i barnehagen kan ikke være annet enn et stort pluss!
(Filmene er komprimert og egner seg ikke for visning på stor skjerm)


Animasjonsboks for iPad bestilles til stig.andresen@nfi.no
Besøk også Animasjon i skolen på Facebook. Der finner du et nettverk av pedagoger som arbeider med animasjon i skole, barnehage og kulturskole

Ingen kommentarer: