fredag 22. november 2013

Moro med animasjon for førskolelærerne i Giske!

I dag har jeg besøkt førskolelærere i Giske kommune ved Ålesund. I likhet med Sykkylven, som jeg besøkte i går, har de også satset på iPad i barnehagen. Og i dag var dagen kommet for å lære mer om hvordan animasjon kan benyttes som læringsmetodikk i barnehagen
Jeg la vekt på begrepsinnlæring i dag også- ikke som en erstatter for allerede eksisterende metoder, men som et supplement og en ny og kreativ måte å lære på. Jeg nærmest garanterer at dette blir popullært i barnehagen! Det så ut som om førskolelærne koste seg, og de fikk til sammen produsert fire flotte filmer i løpet av dagen. 
Jeg synes i tillegg at det er viktig at barna tidlig lærer at nettbrett kan benyttes til så uendelig mye mer en til å bare konsumere spill og film. Dette er en del av den digitale danningen, og at den starter allerede i barnehagen kan ikke være annet enn et stort pluss!
(Filmene er komprimert og egner seg ikke for visning på stor skjerm)
video video
video


video
Animasjonsboks for iPad bestilles til stig.andresen@nfi.no
Besøk også Animasjon i skolen på Facebook. Der finner du et nettverk av pedagoger som arbeider med animasjon i skole, barnehage og kulturskole

Ingen kommentarer: