mandag 21. januar 2013

Medieproduksjon med iPad

For et par uker siden var det ei riktig så begeistret Bente som kjørte ut for å hente 15 splitter nye iPad! Oh, glede! Jeg elsker å bruke iPad, og spesielt i undervisningen. Alt blir så mye enklere. Jeg har i samarbeid med Mediepedagogene startet et prosjekt hvor vi skal få flere lærere til å arbeide med medieproduksjon i skolen! Og for å kunne gjøre dette, falt valget på iPad helt naturlig! Mediepedagogene er så greie at jeg får disponere disse iPadene slik et jeg sammen med mitt team på skolen hvor jeg jobber kan blir skikkelig gode på medieproduksjon! Det ligger usedvanlig mange muligheter i dette verktøyet, og vi er allerede godt i gang! Vi har jobbet med iPad i over ett år- med da med våre private. Det er jammen godt å ha flere tilgjengelig, og det har åpnet mange dører for oss allerede i forhold til å inkludere alle elevene i klassen.

Animasjon på iPad

Fra BOINK- kurset jeg var veileder på i Østersund. Norske og svenske førskolelærere møttes for et innblikk i hvordan de kunne animere med iPad i barnehagen.

 Jeg animerer selvsagt med iPaden også! Jeg kommer selvfølgelig ikke til å gå bort i fra StopMotionPro, kamera og PC; kvaliteten på filmene derfra er tross alt bedre. Men iPad er et hendig verktøy til mindre animasjonsprosjekter, spesielt i spes.ped- undervisningen. Jeg har allerede avholdt tre kurs i bruk av iPad for animasjon, og allerede fra neste uke skal jeg besøke skoler i Trondheim med dette opplegget. Jeg må innrømme at det er deilig å slippe alle ledninger og rigging; en av de store fordelene med bruk av iPaden for animasjon.
Alt du kan gjøre med vanlig animasjonsutsyr kan du også gjøre med iPaden!
 
 
 
 





Ingen kommentarer: