søndag 18. september 2011

Verdens koseligste animasjonskurs...

...Jepp, jeg har hatt det koseligste animasjonskurset noen gang på Sula. I løpet av to dager var oppgaven å ha et lærerkurs og et elevkurs. Jeg ble tatt varmt imot av Mariann og Cecilie, kunstnere og ansatte på kulturskolen i Sula. Mariann har jeg møtt i forbindelse med animasjon hele tre ganger tidligere- to ganger på animasjonskurs, og en gang var hun innom hjemme hos meg. Denne gangen fikk jeg bo hjemme hos Mariann, og lærerkurset strakte ut i sene kveldstimer med mat, snacks og vin! Det kaller jeg god kursstemning! Tusen takk for din gjestfrihet, Mariann! Det er supert å ha blitt kjent med både deg og Cecilie!
Atelieet til Mariann ligger nydelig til på Eikrem på Sula.
På dag to, skulle lærerne introdusere seks barn for animasjon med meg som veileder i bakgrunnen. Dette klarte de helt superdupert, og barna produserte filmer på to animasjonsbokser samtidig!
Vi hadde derimot litt uforutsette oppstartsproblemer, da hele fire animasjonsbokser som Kulturskolen har bestilt, var feilvarer og manglet nødvendige deler for å kunne benyttes. De ble til at jeg måtte til pers med litt filing og spikking før kursstart! Irriterende, men det ødela absolutt ikke humøret!
Barnas flotte figurer og filmer kommer i en egen bloggpost. Følg med i morgen!

1 kommentar:

Mariann sa...

Takk selv du Bente! Alltid like inspirerende :)
Klem