tirsdag 12. april 2011

Ett maleri, fem tolkninger

I dag var hele 27 elever i sving med å få kunstverk til å komme til liv på Strømmen oppvekstsenter. Elevene kunne velge mellom tre bilder; Kampen for tilværelsen, En brudeferd i Hardanger og Skrik
Alle fem gruppene valgte Skrik.
Til tross for samme utgangspunkt, blir det fem ganske så forskjellige filmer til slutt. 
Se de flotte figurene og bakgrunnene som ble ferdig før jeg dro i dag:
Gjengen fra Strømmen oppvekstsenter skal benytte animasjonsutstyret til å animere resten av denne uka, men alle gruppene ble ferdige med forbrerdelsene sine i dag.
Først måtte alle skrive historien de vil fortelle. Denne skulle så tegnes inn i en storyboard.
Elevene fordelte alle oppgavene mellom seg; Både figurer, bakgrunner og storyboard måtte lages før animasjonen kunne begynne.
Det kan være greit å ta en titt i "Elevhefte i animasjon" i blant
Alle flytt øves inn før de animeres i animasjonsboksen. Slik blir alle trygg på hva de skal gjøre mellom hver gang filmsjefen tar bilde av figurene.
En av gruppene ble ferdig med animasjonen i dag. Da er halve jobben gjort, og de må begynne å redigere filmsnutten. Det betyr at elevene skal legge til rulletekster og lyd. Desverre forlater jeg skolen før jeg får se det ferdige resultatet, jeg skal videre til neste skole. Nå er det opp til elevene å bestemme hvordan sluttresultatet blir, og jeg kan bare ønske de riktig så lykke til!
Lykke til videre!

Ingen kommentarer: