mandag 11. oktober 2010

Tøffinger på Høvåg!

I dag hadde 5 barn og 3 voksne på Høvåg skole utenfor Lillesand oppstart med animasjonsprosjektet "Animerte kunstverk- kulturarven vekkes til live".  Dette er et animasjonskurs jeg leder i regi av Den Kulturelle Skolesekken i Aust-  Agder. 
Da jeg kom til skolen for å starte lærerkurset, ble det klart at to 1.årsstudenter fra lærerutdanningen skulle følge kurset i stedet for to lærere. De skal også følge prosjektet videre i løpet av uka. I tillegg hadde klassen vikar, så ingen ting var egentlig som vanlig for de fem superanimatørene jeg utdannet i dag. 
Kanskje de tror jeg jobber der også?
Men; For noen tøffinger!
Uten å være forberedt på hva som skulle skje, gikk de inn for oppgaven med høyt hevet hode likevel! I løpet av noen timer fikk vi gjennomgått det mest nødvendige, samt laget to øvefilmer. I morgen har vi prosjektstart for resten av 7. trinn, så da får vi bare håpe at min gjennomgang i dag var såpass grundig at prosjektet når mål. Det blir spennende å møte resten av elevene i morgen, følg med videre...
Her er dagens øvefilmer:

Ingen kommentarer: