fredag 3. september 2010

KORT om kortfilm- Nytt hefte!

Om ikke lenge legger jeg ut på turnè med prosjektet "Kort om kortfilm" Da skal jeg besøke videregående skoler i regi av Den kulturelle skolesekken i Aust- Agder. 
I den forbindelse har jeg fått støtte fra FILM & KINO til å skrive et hefte om å lage manus for animert kortfilm.
Nå er heftet ferdig, og slik ser det ut på forsiden:
I tillegg til at alle elever jeg skal jobbe med i videregående skole får heftet, er det nå mulig å bestille hefter til egne elever. Det egner seg fra ungdomskolen og oppover, og tar generelt for seg film som medium for historiefortelling. Her får elevene en konkret innføring i kortfilmbegrepet og tips til hvordan de selv kan skrive spennende historier for egne animasjoner. Heftet er på 12 sider og har mange illustrasjoner.
Dersom elevene ikke har laget animasjonsfilm før, har jeg også introhefter til animasjon
For læreren har jeg skrevet boken "Animasjonsbok- en veiledning i å animere med barn"
To sider fra heftet Kort om kortfilm

Ingen kommentarer: