lørdag 22. august 2009

Bare å kaste seg uti det!

Jeg er så heldig å jobbe sammen ei som jeg også jobbet sammen med på den gamle skolen min, og nå har vi sammen kasta oss uti et stort animasjonsprosjekt med 60 elever som vi egentlig ikke aner rekkevidden av! Dette blir moro!!!

Dette er prosjektet i korte trekk:
Oppgaven har jeg kalt "Vi designer, bygger og animerer"
Elevene skal designe sine drømmerom og etterpå bygge rommet. I tillegg skal de skrive et manus for en handling som foregår i rommet, og til slutt skal handlingen animeres.

Elevene skal lage alle møbler og rekvisitter til rommet selv. Møblene bygges i målestokk 1:10, og dermed får vi inn kompetansemål fra mattefaget også. Veggene i rommet skal tapetseres, og elevene må selv lage designet. Vil de ha bilder på veggene....ja, da må de tegne/male bildene, og gardiner, sofatrekk og puter mm, skal sys på tekstilen. Med andre ord; alt skal designes og produseres av eleven selv.

Det jeg liker spesielt godt med denne oppgaven er at elevene forhåpentligvis vil lære mye om mange tema samtidig, og de vil sitte igjen med et kult produkt!
Det er ekstra moro at de skal animere i miljøet de bygger- det er nok mange som får en liten a-ha- opplevelse når de skjønner hvor mye arbeid som ligger bak de miljøene de ser i f.eks Nick Parks animasjonsfilmer.

Følg med videre, jeg skal dokumentere prosjektet underveis.... Og kanskje kan jeg legge ut de første animasjonene allerede rundt juletider.

Ingen kommentarer: