lørdag 13. juni 2009

Lang animasjon med Jan Thomas Kakle

Kortfilmfestivalen dag 3
I dag har barna jobbet på høygir, og det ser ut som om vi klarer å lage den lengste animasjonsfilmen noen sinne laget i løpet av mine snart 10 år med animasjonsverksted under kortfilmfestivalen. Det store redigeringsarbeidet skal gjøres i morgen, men vi ender nok med omkring 4 minutter film til slutt. Og det er ganske imponerende! Som dere ser på bildet har vi hatt to filmstasjoner, og derfor har vi rett og slett økt produksjonskapasiteten.
Her ser dere Jan Thomas Kakle- denne hanen har en viktig rolle i filmen. Her intervjues sjiraffen før han skal vise sitt fantastiske rokkeringtalent!

3 kommentarer:

Velkommen til min kreative verden sa...

Det er så spennede å følge loggen din. Jeg startet med å jobbe på barneskolen og ser alle mulighetene dette gir. Bra.

Margrethe sa...

Hei! Gleder meg til å se resultatet på dette! Må være spennende å være med på lage film sammen med barn. Hanen Jan Thomas sier jo litt om barns fantasi og at de tydeligvis snapper opp inntrykk fra media.

Bente (Animasjon i skolen) sa...

Takk for hyggelige kommentarer!
Det er utrolig mange muligheter når det gjelder animasjon i skolen, og det gleder meg hvis jeg kan inspirere andre til å ta i bruk metoden i skolen. Jeg ser ofte at barn jeg arbeider med bearbeider inntrykk fra hverdagen i filmene, det gjelder både triste ting og generelle strømninger i hverdagslivet... Selv mange år etter terrorangrepene i USA, opplever jeg at barn gjerne vil animere hendelsen. Men akkurat nå er det heldigvis et litt hyggeligere tema som opptar...