tirsdag 28. april 2009

Filmpakke fra Filmbutikken

Norsk Filminstitutt og Filmbutikken har samlet sammen noen godsaker jeg kan vise frem når jeg er ute og holder foredrag om animasjon. Håndbok i animasjonsfilm er en bra bok å ha når man skal begynne å animere. Her er det mye nyttig for nybegynneren! Denne boken har mange tekniske beskrivelser, og skiller seg derfor ut fra boken jeg skriver som vil inneholde mye stoff om pedagogisk tilrettelegging av filmarbeid i skolen.

Filmene anbefales på det sterkeste. Her er det mange animerte godsaker for de minste barna i "Norske barnestreker", og "Anna går i svart" er en helt fantastisk film for ungdom og deres foreldre. Jeg har anmeldt begge filmene i medietidskriftet TILT. Anmeldelsen av "Anna går i svart" står i den nyeste utgivelsen (Se www.lmu.no for info om TILT)

2 kommentarer:

Ninas Drops sa...

Tusen takk for koselig kommentar fra deg inne hos meg i dag=)
Det setter jeg stor pris på...
Så spennende det ser ut det som du driver med...Helt herlig...
Lykke til med arbeidet/hobbyen...må jo være digg å drive med det man liker såå godt=)
Ha en fin ettermiddag, hilsen Drops som droppet innom deg =)

Bente (Animasjon i skolen) sa...

Alltid hyggeli med Drops som dropper innom! Og ja...jeg elsker hobbyen min! Kan jo ikke leve av film i norge,men jeg trives som lærer i skolen også jeg da!