torsdag 23. april 2009

Animasjonsfilmer fra kurset i Oslo, april 09

2 kurskvelder med animasjon for lærere er nå ferdig! Det har vært en morsom og energisk gjeng å arbeide med. Jeg har vel aldri opplevd at ingen vil ha pauser før, så det var tydelig at dette engasjerte! Film og Kino lover flere kurs etter hvert for dere som ikke fikk plass i denne omgangen.

Den beste måten å lære animasjon på, er å animere selv. Kursdeltagerne fikk i oppgave å lage en moderne versjon av et kjent eventyr, og her er resultatene:

Etter to dager og 8 timers jobbing, ble filmene endelig ferdig. Nå kan alle deltagere klappe seg på skuldra og si: Godt jobba! Nå kan jeg lage animasjonsfilm!
Neste utfordring er å gjøre det samme med 30 elever, og jeg gleder meg til å høre hvordan det går.

I alt har deltagerne brukt ca 4 timer på selve filmingen, da mye av kurstiden går bort i teori, planlegging av manus, laging av kulisser og figurer og litt redigerng. Vi fikk desverre litt for liten tid til redigering denne gangen, så filmene mangler effektlyder og musikk. - Men resultatet ble bra likevel, synes jeg.

Ingen kommentarer: