søndag 29. mars 2009

Kult med green screen!

I dag har jeg lekt meg med green screen. Jeg og Spiderman er nå med i samme film! Det var utrolig morsomt å filme denne sekvensen, for det ser jo faktisk ut som om vi er i samme rom til tross for at jeg er overdimensjonert i forhold til Spiderman. Det lar seg gjøre å fikse slik at vi fremstår som like store, men det får bli neste gang.

Slik var fremgangsmåten: Først filmet jeg meg selv foran et grønt stoffstykke mens jeg liksom snakket med Spiderman. I realiteten snakker jeg bare ut i lufta. Etterpå importerte jeg denne filmen i Stopmotion, og benyttet meg av funksjonen som heter Cromakey.

Spiderman ble plassert foran blå papp. Ved å starte Cromakey- funksjonen, kom jeg til syne i bakgrunnen og den blå bakgrunnen forsvant til fordel for filmen av meg. Når jeg synkroniserte filmen med meg i med sanntids spiderman, var det bare å begynne animasjonen!

På bildet driver Spiderman og synger "Hode, skulder, kne og tå, kne og tå. Hode,..." (Er ikke helt god kan kar`n dær...)

Ingen kommentarer: