mandag 13. januar 2014

Si det! på Ellingsrud skole



Vi har forflyttet oss til Ellingsrud skole for de neste ukene! Der skal vi besøke til sammen fire klasser annen hver uke fremover. Jeg og Elin er fortsatt på turne med Den kulturelle skolesekken i Oslo, og denne gangen var det 8. klassinger ved Ellingsrud som fikk uttale seg om sine tanker, meninger og ønsker via sin animerte fantasiskulptur! 
 
Jeg er veldig fornøyd med den nye animasjonsboksen for iPad- vi ser tydelige forskjeller der den har blitt brukt framfor stativene, så jeg gleder meg til jeg får mine tre andre bokser i slutten av januar!
Vi synes det gir en morsom effekt når figuren ofte skiller seg radikalt fra den ytringen ungdommene kommer med, litt som Nick Parks filmer "Creature Comforts". Forskjellen i barnas ønsker fra 4. trinn, som vi besøkte på Bygdøy, og 8. klassingene på Ellingsrud er ikke så alt for store; mange vil møte sine idoler, de vil ha fred i verden og...... 

Noe som derimot var moro var at på Bygdøy regjerte One Direction, mens på Ellingsrud er det Justin Bieber som er det store idolet! 

Denne gangen animerte vi med hele 31 ungdommer; det ble to hektiske dager med liten tid for hver elev og mye venting for de som ikke animerte! Dette fiksa elevene veldig godt. Vi fikk veldig gode tilbakemeldinger fra elevene, og her er utdrag av noe av det de sa: 
"Jeg syntes dette var kjempegøy! Håper dere besøker oss igjen"
"Det var veldig gøy å prøve noe nytt, og resultatet ble så bra"
"Dere har vært veldig flinke til å lære bort"
"Jeg håper dere kommer på besøk og lærer oss mer, og dere var strenge på en bra måte"
"Kjempebra at dere ga oss ansvar og frihet til å velge selv. Skoleårets beste dager!"
"Animasjon og lyd var morsomst"
Desverre så syntes en del det ble litt mye ventetid, så det tar vi med oss videre...
(Filmen er komprimert og egner seg ikke for visning på stor skjerm)

Ingen kommentarer: