fredag 23. august 2013

Animasjonsmoro på Eidebakken og Lenangen skoler

Via Kultur i Troms har jeg vært på en todagers turne i Lyngen kommune. Der fikk jeg besøke Eidebakken skole og Lenangen skole, begge 10. klasser. I løpet av en hektisk dag har alle ungdommene jobbet med kunstanimasjon på iPad- en enkel oppgave når tiden er begrenset. Ungdommene gikk inn for oppgaven med liv og lyst, og jeg merker at arbeidet har blitt meget enklere for alle nå som jeg som regel bruker iPad i både animasjon og redigering. Vi har fortsatt noen utfordringer i forhold til lyset, men til tross for det synes jeg kvaliteten blir svært bra på de timene vi har til rådighet. 


 Klassen på Lenangen skole fikk litt mindre tid enn planlagt, så der ble kunstoppgaven spisset noe. Vi la vekt på at de skulle arbeide med ansiktsmimikk, noe som resulterte i noen kule, men korte, snutter. Det er utrolig hva man får til ved å lage noen ekstra sett med munner og øyne.




Takk for noen fine dager!
(Filmene er komprimert og egner seg ikke for visning på stor skjerm) 
 


Ingen kommentarer: