tirsdag 28. mai 2013

Animasjonsmoro i Tromsø

 
Tiff, Tromsø internasjonale filmfestival, har invitert meg til Tromsø! De har et eget barnefilmprogram i disse dager, og derfor fikk jeg kurse 11 lærere i å lage animasjonsfilm med barn i dag. Arrangørerne ønsket at undervisningen skulle foregå med iPad, og jeg merker tydelig at de er mye mer intuitive å bruke for nybegynnere enn når jeg kommer med fullt kamerautstyr. Bare mangelen på ledninger og koblinger gjør at vi fjerner noen kritiske punkter i opplæringen.
 Den eneste bakdelen jeg ser ved bruk av iPad, er at vi ikke får brukt de lyssatte animasjonsboksene. iPadene kan ikke zoome i animasjonsmodus, og da blir utsnittet en kan få i animasjonsboksene rett og slett for stort! Jeg setter i gang produksjon av animasjonsbokser for iPad i løpet av høsten, og det ser jeg virkelig frem til! Men filmene blir gode de, så lenge en passer på å ikke fotgrafere skygger på bakgrunnen.
I morgen tar jeg turen til Stakkevollan skole i Tromsø, følg med for oppdateringer.
Ta en titt på disse flotte reklamefilmene:




Ingen kommentarer: