søndag 9. oktober 2011

Stor suksess med akvariefilm!

Etter fem dagers jobbing, ble det endelig premieredag for animasjonselevene jeg har hatt ved Drøbak Akvarium. To aviser har skrevet om prosjektet vårt, bare les i Østlandets blad og  i Amta, som desverre ikke har saken på nett! I tillegg har alle besøkende til Akvariet møtt syv ivrige animatører rundt omkring i akvariet. Her har fakta ligget rett bak veggen; Har de lurt på noe med fiskene som skulle animeres, var det bare å ta turen ut på den andre siden av veggen! Jeg digger slik konseptanimasjon hvor en kan ta i bruk fagkompetanse om det temaet en lager film om. 
Jeg har tidligere gjort det samme i samarbeid med Munch- museet
 En konsentrert gjeng lager tegneanimasjon direkte under kamera. Dette var en teknikk vi fikk tid til siste dag, og barna syntes det var kjempegøy! Vi lagde også en pixillasjon utendørs til stor suksess!
 
Direkteanimasjonene ble ganske fine etter hvert! Det var ikke fritt for at barna tegnet litt på hverandre i samma slengen.
Etter en liten introduksjon med redigering, var barna i stand til å legge på flere lydlag og sette rulletekster på filmene sine selv. Det så skikkelig profft ut under visningen. Barna trakk fullt akvarie med søsken, foreldre og besteforeldre!
Jeg får desverre ikke lastet opp filmen i dag pga litt tekniske problemer i overgangen fra Mac til PC. Men jeg jobber med saken, og finner sikkert en løsning snart.)

Ingen kommentarer: