onsdag 28. september 2011

Barna lærer så fort....

I dag begynte jeg mitt todagersbesøk til 6. trinn på Evje skole. De hadde også valgt å fordype seg i vikinger, og gikk dermed løs på hele fem oppgaver som omfavner stor deler av pensum.
Det gikk litt trådt med planlegginmg av manus den første timen i dag, men så PLUTSELIG løsnet det for alle gruppene samtidig! Før jeg visste ordet av det sprang jeg mellom tre klasserom og veiledet for harde livet. Så stilnet det på den fronten også. PLUTSELIG hadde de lært det! .....det betyr at spørsmålene stilnet, og hele tre grupper var godt i gang med hver sine filmer i fred og fordragelighet. De to andre gruppene fikk gjort viktig forarbeid med de effektlydene de skal benytte i morgen. Og slik holdt de på i flere timer. Jeg er imponert!

 Jeg liker spesielt godt når elevene får arbeide med fettstifter. Ved riktig bruk gir det flotte effekter når fargen gnis ut og blandes med andre farger. Det ble veldig flotte bakgrunner i dag!

Ingen kommentarer: