torsdag 7. oktober 2010

Den dagen sola ikke var velkommen i Bergen!


På kurset i dag snakkket jeg blant annet litt om å la barna lage reklameplakater for filmene sine. Vi hadde ikke tid til å gjøre det selv i dag, men siden jeg har mye flyplasstid i dag, har jeg tatt meg friheten å lage filmplakater for dagens animasjonsgrupper.
Det ble ikke så veldig fancy, men kanskje de frister dere til å se filmene...
Desverre skrev jeg feil tittel på filmen. Det riktige navnet er: Kampen om tungevannet
Kurset i dag ble holdt i Gimle forsamlingslokale ved BRYGGEN i Bergen. Et flott lokale med et stort rom og enorme vinduer. Lokalet er sikkert egnet til alt; selskaper, brullyp, dans.... MEN IKKE til å lage animasjonsfilm. Vi hadde store problemer med lyset i dag ettersom jeg ikke har med meg animasjonsbokser på denne turneen. 
Enten ble det for lyst da sola stod rett inn gjennom vinduene, eller så ble det for mørkt da vi lukket gardinene. Uansett:  
Filmenes kvalitet tok litt skade av det, desverre. 
Lys er viktig for å få god dybdeskarphet i bildene. Uten godt lys blir bildene gjerne uklare og kornete. Og har man for mye lys, altså SOL, så ser man at solas gang over himmelen blir gjenspeilet som flimring i filmen! Ikke så veldig sjarmerende. 
MEN, - historiene som fortelles i dagens filmer er supre! De er absolutt verdt en titt!

Ingen kommentarer: