onsdag 29. september 2010

Animasjon på Bygland skule

Etter som jeg beveger meg nedover Setesdalen på denne turneen, var turen i dag kommet til Bygland Skule. Her kunne 4 lærere stille til grunnkurs i animasjon, noe som er en kjempestor fordel når de skal overta prosjektet etter min avreise.
Mitt mål med å kurse lærere samtidig som jeg setter i gang animasjonsprosjekter med elevene, er at de skal bli så trygg på animasjon som en metode for læring og som en arena for å utrykke seg, at de etter min avreise setter i gang med egne elevprosjekter. Oppnår jeg dette, synes jeg at jeg har gjort en god jobb! 
Det er jo så gøy å lære ved å lage animasjonsfilm!
6 superanimatører fikk også opplæring. Jeg slutter aldri å forundre meg over hvor raskt barn lærer dette! Det var tydelig at de hadde det gøy i dag; friminutt ble glemt og det var stor aktivitet på filmstasjonene.
Dagens øvefilmer fikk tema "DYRENE I SKOGEN" Her var det bare å slippe fantasien løs, de trenger jo ikke å se ut som slike dyr vi har sett før! Slike øvefilmer blir aldri lange, vi har hovedfokus på å lære det tekniske med animasjon og redigering.

Ingen kommentarer: