fredag 6. mars 2009

Tegneserietrøtt!

Jeg synes det kommer et par kule uttrykk fra animasjonsverdenen.
Akkurat nå er for eksempel min 5 mnd. gamle sønn skikkelig tegneserietrøtt!
He,he....Hørte det uttrykket for litt siden, og det kan forklares slik:
Alle bevegelsene er skikkelig overdrevet, akkurat som i en animasjonsfilm...
Når han gnir seg i øynene står albuene rett ut til siden, og han gnir med store sirkler og gjesper med en enorm stor munn...
Moro!
Tegneserietrøtt, med andre ord.....akkurat slik jeg ville ha animert det!

Et annet utrykk som jeg ikke har hørt på mange år, tror det kanskje tilhørte foreldregenerasjonen, er at noen er skikkelig animert!
Jeg mener å tro at foreldrene mine brukte det uttrykket litt negativt om noen som hadde drukket for mye.
"Han var helt animert, altså!"
Heldigvis har jeg ikke hørt om noen som bruker det nå de siste åra....
Utrykket passer jo ikke i det hele tatt!!!

Ingen kommentarer: